woensdag 19 september 2012

De donkere dagen naderen...

De herfst zit in de lucht. Het wordt weer steeds vroeger donker en er is ook al weer de nodige regen gevallen. Ik ben geloof ik één van de weinige mensen die daar niet depri van wordt. Mijn motto is: maak de donkere, natte dagen gewoon extra gezellig! Warme chocolademelk, haakwerkje, spannend boek, goede film, lekker op de bank met een deken... en natuurlijk kaarsjes! Twee van die dingen gecombineerd maakt; een gehaakt waxinelichthouderdingetje! Dat had ik nou nog niet en ik was benieuwd hoe dat uit zou pakken. Ik had nog een simpel glaasje, met niks er op of er aan. Ik kon er geen patroon van vinden, dus ben gewoon op zoek gegaan naar een steek die redelijk open is, zodat het licht er goed doorheen zou komen. Dat werd de "double crochet", oftewel een stokje.


Ik heb gewoon een lapje gemaakt dat om het glaasje heen paste en de twee uiteinden daarvan aan elkaar gehaakt. Een tip daarbij is wel om het lapje een stuk kleiner te maken, zodat je het behoorlijk uit moet rekken om het om het glaasje heen te kunnen doen. Op die manier trek je de steken nog iets verder uit elkaar. Ik heb heel standaard garen gebruikt. Dat garen was eigenlijk bedoeld voor een naald van 3.5 mm, maar ik heb het gehaakt met een naald van 7 mm. Om het nog wat losser te maken. 

Toen was het natuurlijk even wachten tot het donker was, om te zien hoe het licht zou geven...


Dat geeft toch een leuk lichteffect! Dus kom maar op met die donkere dagen!

2 opmerkingen:

  1. Leuk idee! En ziet er zeker gezellig uit.

    Een link naar je blog staat trouwens vandaag op http://crochetincolor.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog! Hier schrijf ik over mijn favo dingen; breien, haken en andere kneuterige knutseldingen.

Volgers

Mijn favoriete blogs

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Freubelweb

Freubelweb